Regulamin
obowiązuje od 10 kwietnia 2024 r.
Niniejszy regulamin (zwany dalej: „Regulaminem") określa zasady korzystania przez Klientów z Apteka VitalCentrum za pośrednictwem strony internetowej: www.vitalcentrum.pl i w szczególności reguluje warunki zawierania i wykonywania umów sprzedaży; warunki świadczenia usług drogą elektroniczną; zasady korzystania przez Konsumentów z prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny oraz zasady i tryb postępowania reklamacyjnego.
SPIS TREŚCI:
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2. DEFINICJE
3. USŁUGI ELEKTRONICZNE W APTECE INTERNETOWEJ www.vitalcentrum.pl
4. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
5. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
6. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
7. NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ, GWARANCJA, ZWROTY I REKLAMACJE
8. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
9. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
10. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
11. DANE OSOBOWE
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Apteka VitalCentrum dostępna pod adresem internetowym www.vitalcentrum.pl prowadzona jest przez spółkę VITAL CENTRUM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Lublinie, ul. Zbigniewa Herberta 14, 20-468 Lublin, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, Sąd rejestrowy: SĄD REJONOWY W LUBLIN-WSCHÓD W LUBLINIE Z SIEDZIBĄ W ŚWIDNIKU, VI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, KRS: 0000463009, NIP: 9462644015, REGON: 061560177, wysokość kapitału zakładowego: 135.000,00 zł, adres poczty elektronicznej: bok@vitalcentrum.pl , numer telefonu: (+48) 574 120 145 Apteka Vital Centrum jest uprawniona do prowadzenia apteki ogólnodostępnej na podstawie zezwolenia nr [FAA/5945/A/93 ] z dnia [25.06.1993] roku, przez Minister Zdrowia i Opieki Społecznej.
1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest do konsumentów korzystających z Apteki VitalCentrum www.vitalcentrum.pl, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów oraz do konsumentów-przedsiębiorców (z wyjątkiem pkt. 10 Regulaminu, który skierowany jest wyłącznie do przedsiębiorców).
1.3. Apteka VitalCentrum za pośrednictwem strony www.vitalcentrum.pl zajmuje się sprzedażą wysyłkową Produktów, tj. w szczególności wyrobów medycznych, produktów leczniczych dostępnych bez przepisu lekarza, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, suplementów diety, środków kosmetycznych, środków higienicznych. Apteka VitalCentrum nie prowadzi sprzedaży wysyłkowej leków na receptę. Wszystkie Produkty sprzedawane za pośrednictwem Apteki VitalCentrum, zostały dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i są fabrycznie nowe.
1.4. Apteka VitalCentrum prowadzi wyłącznie obrót detaliczny towarami.
1.5. Asortyment oraz ceny towarów oferowanych na Portalu mogą się różnić od oferty aptek stacjonarnych.
1.6. Apteka VitalCentrum nie prowadzi obrotu hurtowego produktami leczniczymi w rozumieniu art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne. Apteka VitalCentrum zbywa produkty lecznicze wyłącznie na rzecz podmiotów uprawnionych, w celach i na zasadach określonych w przepisach Prawa farmaceutycznego, w szczególności w art. 86a. Podmioty uprawnione do obrotu hurtowego lub detalicznego produktami leczniczymi nie są uprawnione do dokonywania zakupu produktów leczniczych w Aptece.
1.7. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Apteki VitalCentrum www.vitalcentrum.pl. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Aptece VitalCentrum www.vitalcentrum.pl, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Aptece VitalCentrum www.vitalcentrum.pl plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie z Apteki VitalCentrum www.vitalcentrum.pl, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z Apteki VitalCentrum www.vitalcentrum.pl Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
1.8. Apteka VitalCentrum świadczy również inne usługi, w tym Usługi farmaceutyczne, opisane w niniejszym Regulaminie świadczenia usług i sprzedaży wysyłkowej lub w oddzielnych regulaminach regulujących zasady świadczenia poszczególnych usług.
1.9. Wszystkie użyte na Portalu nazwy towarów, marek oraz znaki graficzne, są własnością ich producentów, dystrybutorów, podmiotów odpowiedzialnych lub innych osób uprawnionych.
1.10. Apteka VitalCentrum ma prawo wprowadzania tymczasowych lub stałych ograniczeń dotyczących zamówień w formie:
a. Ustalenia limitu opakowań dla danego produktu objętego jednym zamówieniem,
b. Ustalenia limitu dziennej liczby zamówień składanych przez jednego Klienta,
c. Ustalenia minimalnej wartości jednego zamówienia.
1.11. Wszelkie stosowane przez Aptekę VitalCentrum ograniczenia będą komunikowane Klientom na Portalu.
1.12. Informacje o tematyce zdrowotnej i farmaceutycznej publikowane w ramach PORTALU mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią zaproszenia do zawarcia z Apteką umowy sprzedaży przez konsumenta. Wszelkie opublikowane na Portalu artykuły/informacje o tematyce zdrowotnej nie stanowią i nie zastępują porady lekarskiej ani farmaceutycznej. Przed nabyciem lub zastosowaniem jakichkolwiek leków, zwłaszcza dostępnych bez recepty, należy skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą, jeśli informacje zawarte w ulotce dołączonej do produktu nie są wystarczające lub są niezrozumiałe.
2. DEFINICJE
2.1. Apteka – Apteka VitalCentrum Usługodawcy dostępna pod adresem internetowym: www.vitalcentrum.pl, prowadzona przez spółkę VITAL CENTRUM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Lublinie, ul. Zbigniewa Herberta 14, 20-468 Lublin, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, Sąd rejestrowy: SĄD REJONOWY W LUBLIN-WSCHÓD W LUBLINIE Z SIEDZIBĄ W ŚWIDNIKU, VI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, KRS: 0000463009, NIP: 9462644015, REGON: 061560177, wysokość kapitału zakładowego: 135.000,00 zł, adres poczty elektronicznej: bok@vitalcentrum, numer telefonu: (+48) 574 120 145 Apteka Vital Centrum jest uprawniona do prowadzenia apteki ogólnodostępnej na podstawie zezwolenia nr [FAA/5945/A/93 ] z dnia [25.06.1993] roku, przez Minister Zdrowia i Opieki Społecznej.
2.2. CENA - wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą Klient jako kupujący jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt lub Usługę;
2.3. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy
2.4. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl umożliwiający Klientowi utworzenie Konta.
2.5. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
2.6. KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
2.7. KONSUMENT-PRZEDSIĘBIORCA - osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zawierająca Umowę sprzedaży związaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową, lecz nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
2.8. KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tekst jednolity: Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 ze zm.).
2.9. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl.
2.10. KOSZYK - oznacza narzędzie, przy pomocy którego Klient wskazuje Towary przeznaczone do ewentualnego zamówienia i ich liczbę. Koszyk może pozwalać Klientowi na korzystanie również z innych usług lub narzędzi.
2.11. PODMIOT PROWADZĄCY DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ - podmiot wykonujący działalność leczniczą w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, który dokonuje zakupów w Aptece.
2.12. PORTAL - portal internetowy Apteki VitalCentrum prowadzony pod adresem https://vitalcentrum.pl, za pośrednictwem którego Apteka VitalCentrum świadczy usługi elektroniczne związane ze sprzedażą wysyłkową towarów, w tym bieżącą obsługą i udzielaniem informacji na temat zamówień złożonych w Aptece VitalCentrum za pośrednictwem Portalu.
2.13. PRODUKT – dostępna w Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl rzecz ruchoma/towar będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, który to towar został przedstawiony na stronie Apteki do sprzedaży.
2.14. PRZEDSIĘBIORCA – Klient niebędący Konsumentem, podmiot korzystający z Portalu lub świadczonych za jego pomocą usług będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43(1) Kodeksu cywilnego.
2.15. REGULAMIN – niniejszy regulamin Apteka VitalCentrum, dostępnej pod adresem: www.vitalcentrum.pl.
2.16. REJESTR PODMIOTÓW WYKONUJĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ lub RPWDL – rejestr prowadzony przez właściwego ze względu na siedzibę Podmiotu Prowadzącego Działalność Leczniczą wojewodę, udostępniony za pośrednictwem strony internetowej https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl/.
2.17. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA, ADMINISTRATOR DANYCH – VITAL CENTRUM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Lublinie, ul. Zbigniewa Herberta 14, 20-468 Lublin, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, Sąd rejestrowy: SĄD REJONOWY W LUBLIN-WSCHÓD W LUBLINIE Z SIEDZIBĄ W ŚWIDNIKU, VI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, KRS: 0000463009, NIP: 9462644015, REGON: 061560177, wysokość kapitału zakładowego: 135.000,00 zł, adres poczty elektronicznej: bok@vitalcentrum , numer telefonu: (+48) 574 120 145
2.18. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl.
2.19. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Apteki VitalCentrum www.vitalcentrum.pl.
2.20. USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
2.21. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
2.22. ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
3. USŁUGI ELEKTRONICZNE w aptece internetowej www.vitalcentrum.pl
3.1. W aptece internetowej www.vitalcentrum.pl dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto oraz Formularz Zamówienia.
3.1.1. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji, (2) kliknięciu pola „Zarejestruj się”. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię i nazwisko, dane adresowe, adres poczty elektronicznej, numer telefonu oraz hasło. Utworzenie Konta możliwe jest także w trakcie wypełniania Formularza Zamówienia. W trakcie założenia Konta niezbędne jest potwierdzenie zapoznania się z niniejszym regulaminem.
3.1.1.1. Usługa Elektroniczna Moje Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony od chwili założenia Konta przez Usługobiorcę, do momentu usunięcia przez Usługobiorcę Konta w Portalu. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Mojego Konta (rezygnacji z Mojego Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: bok@vitalcentrum.pl
3.1.2. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w aptece internetowej www.vitalcentrum.pl. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miasto, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności.
3.1.2.1. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
3.2. Minimalne wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1280x720; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
3.3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym oraz zobowiązany jest do podania danych odpowiadających prawdzie. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
3.4. Klient będący Podmiotem Wykonującym Działalność Leczniczą zobowiązany jest w celu złożenia i zrealizowania przez Sprzedawcę Zamówienia:
-
wypełnić formularz Zamówienia dostępny na Portalu Apteki przeznaczony dla tych podmiotów, w tym wypełnić dane tego podmiotu do faktury, którą wystawi Sprzedawca do złożonego przez ten podmiot Zamówienia w polu „Podmiot Wykonujący Działalność Leczniczą” wpisując do tego formularza dane zgodne z danymi podmiotu udostępnionymi w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, w tym Podmiot Wykonujący Działalność Leczniczą powinien uzupełnić w powyższym formularzu następujące dane: numer NIP, REGON, nazwę Podmiotu Prowadzącego Działalność Leczniczą, dane adresowe (ulica, numer domu, numer mieszkania, kod pocztowy, miejscowość) oraz numer księgi rejestrowej nadany Podmiotowi Leczniczemu w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, oraz
-
obligatoryjnie, niezwłocznie po złożeniu Zamówienia przesłać na następujący adres mailowy Apteki: bok@vitalcentrum.pl – wypełniony przez upoważnioną osobę dokument zapotrzebowania (dokument, o którym mowa w art. 86a ust. 3 pkt 3 ustawy Prawo Farmaceutyczne (jest to warunek konieczny do zrealizowania przez Aptekę Internetową Zamówienia złożonego przez Podmiot Prowadzący Działalność Leczniczą).
3.4. Tryb postępowania reklamacyjnego w zakresie Usług Elektronicznych świadczonych przez Usługodawcę:
3.4.1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, która została wskazana w pkt. 7 i 8 Regulaminu) Usługobiorca może składać:
3.4.2. pisemnie na adres: Apteka VitalCentrum ul. Zbigniewa Herberta 14, 20-468 Lublin;
3.4.3. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
bok@vitalcentrum.pl;
3.4.4. Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji (wskazanie nazwy produktu zakupionego w Aptece), w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Usługobiorcy; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
3.4.5. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
4. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
4.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w aptece internetowej www.vitalcentrum.pl.
4.2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl podana jest w złotych polskich i zawiera podatki, w tym należny podatek od towarów i usług. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi kurierskie) oraz o innych kosztach Klient jest informowany na stronach Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
4.2.1. Wprowadzone do Koszyka Produkty nie podlegają rezerwacji.
4.3. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w aptece internetowej www.vitalcentrum.pl za pomocą Formularza Zamówień jest szczegółowo opisana w niniejszym Regulaminie, w szczególności w pkt 3.1.2 Regulaminu.
4.3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w aptece internetowej www.vitalcentrum.pl i dokonaniu przez Klienta płatności za złożone zamówienie w wybrany przez niego sposób.
4.3.2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą. Zamówienie, którego otrzymanie zostało tylko potwierdzone stanowi ofertę w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego i stanowi podstawę do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
4.3.3. Zamówienie złożone przez Klienta a niepotwierdzona przez Sprzedawcę w terminie 48 godzin przestaje go wiązać.
4.3.4. Klient może anulować złożone zamówienie lub je zmodyfikować, w tym celu należy:
a) skontaktować się z Sprzedawcą telefonicznie;
b) skontaktować się z Sprzedawcą drogą mailową;
c) skontaktować się za pomocą Panelu Klienta (dotyczy jedynie zarejestrowanych Klientów).
4.3.5. Zamówienia są obsługiwane w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach 7.00-15.00.
4.3.6. Informacje handlowe zamieszczone w Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, lecz są zaproszeniem do składania ofert, nawet jeśli informacja ta zawiera jednostkową cenę towaru.
4.4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 4.3.2. Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl Sprzedawcy.
4.5. Apteka VitalCentrum zastrzega sobie prawo odmowy realizacji części albo całości zamówienia w przypadkach, gdy:
-
towar został wycofany z obrotu lub wstrzymany w obrocie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej po złożeniu zamówienia;
-
zrealizowanie zamówienia skutkowałoby naruszeniem przez Aptekę przepisów prawa dotyczących prowadzenia obrotu detalicznego produktami leczniczymi i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze;
-
takie uprawnienie lub obowiązek wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego;
-
elektroniczny formularz zamówienia nie został wypełniony poprawnie, a Apteka nie może skontaktować się z Kupującym w celu weryfikacji jego danych teleadresowych;
-
Klient będący Podmiotem Wykonującym Działalność Leczniczą nie wypełnił przeznaczonego dla niego formularza lub zawarł w nim dane nieprawidłowe/niekompletne;
-
Klient będący Podmiotem Wykonującym Działalność Leczniczą nie dostarczył wypełnionego dokumentu zapotrzebowania;
-
realizacja Zamówienia jest niemożliwa z innych niż wskazanych powyżej przyczyn.
5. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
5.1. Płatność
5.1.1. Z tytułu wykonania umowy sprzedaży Klient zobowiązany jest zapłacić wskazaną w zamówieniu Cenę towarów oraz koszt ich wysyłki.
5.1.2. Cena poszczególnych towarów prezentowana w Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl jest ceną brutto wyrażoną w złotych polskich (PLN) obejmującą również należny podatek od towarów i usług w obowiązującej stawce. Podane ceny nie zawierają jednak kosztów ewentualnej przesyłki, która to zostanie wskazana w trakcie składania zamówienia i doliczona do finalnej ceny złożonego Zamówienia.
5.1.3. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w aptece internetowej, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych towarów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
5.2. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
5.2.1. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
5.2.1.1. Bank:. Santander Bank Polska.
5.2.1.2. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 02 1090 2590 0000 0001 5053 6783;
5.2.2 płatność kartą lub BLIK za pośrednictwem operatora płatności.
5.3. Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu PayU.pl – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Apteki VitalCentrum www.vitalcentrum.pl w zakładce „ Formy płatności” oraz na stronie internetowej http://www.payu.pl
5.3.1. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu PayU.pl Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
5.3.2. PayU.pl – spółka PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, kapitał zakładowy w wysokości 4.000.000 zł w całości opłacony, NIP: 779-23-08-495.
5.4. Termin płatności:
5.4.1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
6. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
6.1. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi kurierskie) są wskazywane Klientowi na stronach Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
6.2. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
6.2.1. Przesyłka kurierska,
6.2.2. Przesyłka do paczkomatu.
6.2.3. Odbiór osobisty w Aptece Vital Centrum, ul. Zbigniewa Herberta 14, 20-468 Lublin lub w innych aptekach należących do podmiotu prowadzącego Aptekę Internetową (Sprzedawcę), wskazanych w Formularzu Złożenia Zamówienia.
6.3. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 5 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 5 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
6.3.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
6.4. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
6.4.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
6.5. Odbiór towarów
6.5.1. Sprzedawca informuję, że Klientom przysługuje prawo do sprawdzenia stanu przesyłki po jej dostarczeniu na miejsce wskazane w zamówieniu. Sprawdzenia stanu przesyłki przysługuje przed jej odbiorem od przewoźnika, zgodnie ze stosownymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego, m. in. ustawy Prawo przewozowe.
6.5.2. W przypadku, kiedy przed wydaniem przesyłki okaże się, że uległa ona uszkodzeniu bądź doznała ubytku to przewoźnik ma obowiązek sam niezwłocznie ustalić protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Jednak w większości przypadków przewoźnik wykonuje te czynności na żądanie uprawnionej do odbioru osoby.
6.5.3. Informujemy, że jeżeli po wydaniu przesyłki zauważą Państwo ubytek lub uszkodzenie niedające się z zauważyć z zewnątrz, to przysługuje Państwu prawo, niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od odbioru przesyłki, żądać od przewoźnika ustalenia stanu przesyłki.
6.5.4. W przypadku jakichkolwiek problemów bądź wątpliwości prosimy o kontakt z Sprzedawcą pod numerami telefonów wskazanymi na stronie internetowej Sprzedawcy.
7. NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ, GWARANCJA, ZWROTY I REKLAMACJE
7.1 niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży
7.1.1 Sprzedawca odpowiada względem Klienta za niezgodność Produktu nabytego przez Klienta z Umową sprzedaży, w zakresie określonym Ustawą o prawach konsumenta. W takim wypadku stosuje się odpowiednie przepisy Rozdziału 5a ustawy o prawach konsumenta.
7.1.2 Produkt jest zgodny z Umową Sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową Sprzedaży pozostają w szczególności jego:
-
opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
-
przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży i który Sprzedawca zaakceptował.
7.1.3 Ponadto Produkt, aby został uznany za zgodny z Umową sprzedaży, musi:
-
nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
-
występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
-
nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
-
przed zawarciem Umowy sprzedaży publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
-
publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
-
być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
-
być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił konsumentowi przed zawarciem Umowy sprzedaży, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
7.1.4 Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży w zakresie, o którym mowa w ust. 7.1.2 i 7.1.3 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową określonych w ust. 7.1.2 i 7.1.3 powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
7.1.5 Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży wynikający z niewłaściwego zamontowania Produktu, jeżeli:
-
zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
-
niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią.
7.1.6 Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy bądź wymiany.
7.1.7 Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jak i wymiany, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową. W takim przypadku Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z umową sprzedaży, wartość Produktu zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży.
7.1.8 Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Produktu w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży.
7.1.9 Koszty napraw lub wymiany Produktu ponosi Sprzedawca. Konsument jest obowiązany udostępnić Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie w celu jego odebrania, które odbywa się na koszt Sprzedawcy.
7.1.10 Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Produktu z Umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
7.1.11 Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, gdy:
-
Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży;
-
Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową sprzedaży;
-
brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produktu do zgodności z Umową sprzedaży
-
brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży;
-
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
7.1.12 Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową sprzedaży. Zwrot należności powstałej wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni o dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
7.1.13 Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, jeśli wykaże, że brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży jest nieistotny.
7.1.14 W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca cenę nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
7. 2 PROCEDURA REKLAMACYJNA PRODUKTU
7.2.1 Reklamacja Produktu może zostać złożona przez Klienta w następujących formach:
-
pisemnie na adres: Apteka VitalCentrum ul. Zbigniewa Herberta 14, 20-468 Lublin;
-
w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: bok@vitalcentrum.pl;
7.2.2. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie składanej reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży zgodnie z treścią 7.1.6 Regulaminu, tj. żądania Klienta w zakresie wymiany Produktu na nowy lub dokonania przez Sprzedawcę jego naprawy; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji, jednakże mają na celu ułatwienie samego procesu reklamacji i jego jak najszybszej realizacji przez Sprzedawcę.
7.2.3. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeżeli Klient będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Klienta lub w inny podany przez Klienta sposób.
7.2.4. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu niezgodności produktu z Umową Sprzedaży, jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres: Apteka VitalCentrum ul. Zbigniewa Herberta 14, 20-468 Lublin. W przypadku Klienta będącego konsumentem koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca, w przypadku Klienta niebędącego konsumentem koszt dostarczenia ponosi Klient. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, w szczególności gdy Produkt jest dużych rozmiarów i niemożliwym jest przesłanie tego Produktu przez Klienta w wybranej formie na adres Sprzedawcy Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
7.2.5 Sprzedawca informuje, że w przypadku Produktów objętych także gwarancją uprawnienia z tego tytułu należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej wystawionej przez producenta Produktu lub inny podmiot będący gwarantem zgodnie z dołączonym do Produktu oświadczeniem gwarancyjny. Gwarancja na sprzedany Produkt nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Klienta z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy w zakresie sprzedaży Produktu niezgodnego z zawartą Umową Sprzedaży, tj. odpowiedzialności Sprzedawcy określonej powyżej.
8. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
8.1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
8.2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
8.3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
8.4. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
9. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
9.1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 9.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
9.1.1. pisemnie na adres: Apteka VitalCentrum ul. Zbigniewa Herberta 14, 20-468 Lublin;
9.1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: bok@vitalcentrum.pl;
9.2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest na stronie Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl w zakładce dotyczącej odstąpienia od umowy. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
9.3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
9.3.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
9.3.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
9.4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. To, co Strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
9.5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie www.vitalcentrum.pl). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
9.6. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument powinien zwrócić Produkt na adres: Apteka VitalCentrum ul. Zbigniewa Herberta 14, 20-468 Lublin;
9.7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
9.8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
9.8.1. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
9.8.2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
9.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
9.9.1. (1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (7) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów; (8) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
9.10. Produkty lecznicze wydawane z apteki ogólnodostępnej w ramach wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych nie podlegają zwrotowi. Istnieje jednak możliwość zwrotu produktu leczniczego aptece ogólnodostępnej z powodu wady jakościowej, niewłaściwego wydania lub podejrzenia jego sfałszowania.
10. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
10.1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami.
10.2. Sprzedawca nie prowadzi sprzedaży na rzecz Przedsiębiorców. Sprzedawca ma ponadto prawo do odmowy sprzedaży produktów w przypadku:
a) uzasadnionego podejrzenia, że produkt może być wprowadzony do dalszego obrotu lub wykorzystany w działalności gospodarczej Kupującego bądź wykorzystany w inny niezgodny z prawem sposób,
b) sprzedaż produktu stanowiłaby naruszenie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w zakresie sprzedaży detalicznej produktów leczniczych i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze.
10.3 W przypadku złożenia przez Przedsiębiorcę na pośrednictwem Portalu Zamówienia na dostawę Produktów, Sprzedawca na prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy. Sprzedawca jednocześnie zastrzega sobie prawo do wprowadzenia do Portalu opcji automatycznej odmowy zakupu Produktów za pośrednictwem Portalu przez Przedsiębiorcę, albo innego równoznacznego mechanizmu stosowanego za pośrednictwem Portalu lub z nim związanego. Przesłanie przez Sprzedawcę Przedsiębiorcy takiej odmowy jest równoznacznie z niezawarciem Umowy Sprzedaży, a Przedsiębiorcy nie przysługują z tego tytułu jakiekolwiek roszczenia względem Sprzedawcy.
10.4 Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
11. DANE OSOBOWE
11.1. Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016, dalej: „Rozporządzenie”).
11.2. W szczególności Sprzedawca zapewnia, aby dane te były: a) przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla Klientów i innych osób, których dane dotyczą; b) zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami; c) adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane; d) prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane; e) przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane; f) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
11.3. Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do charakteru, zakresu, kontekstu i celów przetwarzania oraz ryzyka naruszenia praw lub wolności osób fizycznych;
11.4. Sprzedawca zapewnia dostęp do danych osobowych i korzystanie z innych praw Klientom i innym osobom, których dane dotyczą, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
11.5. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda Klientów lub wystąpienie innej przesłanki uprawniającej do przetwarzania danych osobowych według Rozporządzenia.
11.6. Sprzedawca gwarantuje realizację uprawnień osób, których dane osobowe są przetwarzane na zasadach wynikających z odpowiednich przepisów, w tym osobom tym przysługuje:
1) prawo wycofania zgody w sprawie przetwarzania danych osobowych;
2) prawo do informacji dotyczących ich danych osobowych;
3) prawo do kontroli przetwarzania danych, w tym ich uzupełniania, uaktualniania, prostowania, usuwania;
4) prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania lub do ograniczenia przetwarzania;
5) prawo do skargi do organu nadzoru i korzystania z innych środków prawnych celem ochrony swoich praw.
11.7. Osoba mająca dostęp do danych osobowych przetwarza je wyłącznie na podstawie upoważnienia Sprzedawcy lub umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych i wyłącznie na polecenie Sprzedawcy.
11.8. Sprzedawca zapewnia, że nieudostępniania danych osobowych innym podmiotom aniżeli upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa, chyba że wymaga tego prawo Unii Europejskiej lub prawo polskie.
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
12.1. Umowy zawierane poprzez Apteka VitalCentrum www.vitalcentrum.pl zawierane są w języku polskim.
12.2. Zmiana Regulaminu:
12.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw, zmiana zakresu, odpłatności lub formy świadczonych Usług Elektronicznych - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
12.2.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Moje Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 3841 Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
12.2.3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
12.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tj. Dz.U. 2023 r. poz. 2759 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.